Η μαχη των 50cc, τι προτιμουν οι γυναικες;

Exertion

Καλως ορισες στην blogοσφαιρα μας!


Ποιες είμαστε; Μια παρέα κοριτσιών με, μόνο μας κοινό, το πάθος μας για τις 2 ρόδες.

Τι θα πει αυτό; Πως στο κυματάκι μας είστε όλες, ανεξαρτήτως οποιωνδήποτε πεποιθήσεων και επιπέδου γνώσεων πάνω στο δίκυκλο, ευπρόσδεκτες και ως αναγνώστριες αλλά και ως συντάκτριες, εάν και εφόσον θελήσετε να μοιραστείτε τις εμπνεύσεις σας μαζί μας.

Προς τι η ύπαρξη του blog;

~ Για να γουστάρουν οι δημιουργοί του, βεβαίως-βεβαίως...


~ Για να ενθαρρύνουμε ακόμα περισσότερο όσες ήδη ασχολούνται με τους 2 τροχούς και να φτιάξουμε ένα ευχάριστο διαδικτυακό ή και - γιατί όχι -πραγματικό παρεάκι.


~ Για να ενθαρρύνουμε και να βοηθήσουμε όσες θέλουν ν’ ασχοληθούν αλλά εγκαταλείπουν τελικά τ’ όνειρό τους για τους λάθος λόγους.


Παρακαλούμε επίσης όποιον θελήσει ν' αφήσει κάποιο σχόλιο να το κάνει στα original Ελληνικά.

Τa Greeklish 8a diagrafontai.



Καλό surfάρισμα n' always ride safe!



Παρασκευή 4 Ιουνίου 2010

Κατηγορίες μηχανοκίνητων δικύκλων




Για να ξέρουμε τι έχουμε οδηγήσει, τι οδηγούμε και τι θέλουμε να οδηγήσουμε... ;)

Έτσι τα μηχανοκίνητα δίκυκλα χωρίζονται στις εξής εμπορικές κατηγορίες:


Μοτοποδήλατα:


Πρόκειται για ελαφρά δίκυκλα, μικρού κινητήρα, πολλές φορές δίχρονου.
Δεν υπερβαίνουν τα 50cc και μερικά από αυτά έχουν τη δυνατότητα κίνησης και με ποδοπλήκτρα (πεντάλια).
Είναι εξοπλισμένα συχνά με αυτόματο ή ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και είναι πολύ εύχρηστα μες στην πόλη.


Μικρές μοτοσυκλέτες δρόμου:

Ελαφρές μοτοσυκλέτες κυβισμού μέχρι 125cc.
Είναι κατάλληλες για αρχάριους και εύκολες στη χρήση τους.


Scooters:

Είναι δίχρονες μοτοσυκλέτες από 50 έως 250cc, συχνά με ιδιαίτερη προστασία για τον αναβάτη και κατάλληλες για μέσα στην πόλη.


Μοτοσυκλέτες τουρισμού (touring):

Είναι μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού με πρόβλεψη για την προστασία του οδηγού και του συνεπιβάτη από τον αέρα και τη βροχή.
Κατάλληλες για φόρτωση και μακρινά ταξίδια.
Δύσκολες στη χρήση τους σε μικρές αποστάσεις και μέσα στην πόλη.
Η στάση-θέση οδήγησης είναι συνήθως ημιόρθια.


Μοτοσυκλέτες σπορ (sport):


Eδώ έχουμε 2 υποκατηγορίες:


Moτοσυκλέτες sport:

Είναι μοτοσυκλέτες που είναι κατασκευασμένες για επιδόσεις. Πανίσχυροι κινητήρες, κινούν τον ελαφρύ όγκο της μοτοσυκλέτας σβέλτα και ξεκούραστα. Όχι και τόσο βολικές.
Ακατάλληλες για μεγάλα ταξίδια, μιας και η ελάχιστη προστασία από τον αέρα και η σκληρή σέλα θα κουράσουν.


Μοτοσυκλέτες supersport:

Μοτοσυκλέτες καθαρά αγωνιστικές, με παντοδύναμους κινητήρες, ελάχιστη προστασία από τον αέρα και σέλα φτιαγμένη από σκληρό πλαστικό.
Άβολες σε κάθε μετακίνηση, πανίσχυρες και με τελική ταχύτητα που πολλές φορές αγγίζει το όριο των 300km/h, συγκρίνονται μόνο με μοτοσυκλέτες πίστας.


Mοτοσυκλέτες μεικτής χρήσης
(οn-off ή dual purpose):


Γενικά είναι μοτοσυκλέτες διπλής χρήσης (χώματος-ασφάλτου) που χαρακτηρίζονται απ' τις ψηλές αναρτήσεις και την όρθια στάση-θέση οδήγησης. Οι διάφοροι κυβισμοί και ο εξοπλισμός - κυρίως για άσφαλτο - καθορίζουν το είδος αυτό.


Στην κατηγορία των μεικτών υπάρχουν ακόμα οι enduro και οι motard ενώ στην κατηγορία οff-road (εκτός δρόμου) θα βρούμε τις enduro ξανά, λόγω της προσαρμοστικότητάς τους, και τις motocross μοτοσυκλέτες.
Ας τις δούμε αναλυτικότερα όμως.


Enduro μοτοσυκλέτα (Εντούρο):

"Εndure" θα πει "αντέχω" στα Εγγλέζικα.
Έτσι και τα endurάκια είναι, συνήθως, μονοκύλινδρες, δίχρονες ή τετράχρονες μοτοσυκλέτες, ειδικά κατασκευασμένες για την ενασχόληση με το enduro. Έχουν τις ψηλές αναρτήσεις των motocross μοτοσυκλετών (ΜΧ Βikes) αλλά επίσης και ένα κεντρικό φως, φώτα φρένων, καθώς και σιγαστήρα προκειμένου να είναι νόμιμη η χρήση τους και στο οδικό δίκτυο. Αρχικά, οι motocross και οι enduro μοτοσυκλέτες ήταν πολύ διαφορετικές. Από το 2000 και μετά όμως, με τη μετατροπή των MX από δίχρονες σε τετράχρονες λόγω κανονισμών, άρχισε να διαδίδεται η ιδέα της χρήσης των ΜΧ μοτοσυκλετών σαν βάσεις για την κατασκευή των enduro. Το αποτέλεσμα ήταν τα σημερινά enduro να 'ναι πιο ελαφριά και δυνατά από ποτέ διατηρώντας ταυτόχρονα και πολλές ομοιότητες με τα ξαδερφάκια τους τα MX. Όταν οι enduro είναι δίχρονες ο κυβισμός τους κυμαίνεται από 125-360cc ενώ όταν πρόκειται για τετράχρονες, oι οποίες και κυριαρχούν αριθμητικά, ξεκινά από 250 και φτάνει έως και τα 650cc.


Motard μοτοσυκλέτα (Μόταρντ):

"Motard" θα πει "αναβάτης" στα Γαλλικά.
Μπορούμε να πούμε πως οι motard είναι, τετράχρονες συνήθως, μοτοσυκλέτες χώματος (Dirt Bikes) με λάστιχα όμως ασφάλτου. Eίναι ελαφριές και με ψηλές αναρτήσεις που τις καθιστούν ανταγωνιστικές σε σχετικά ανώμαλες επιφάνειες. Όμως οι motard "χάνουν" αρκετά κατά τη μετάβαση τους στο χωμάτινο περιβάλλον. Mε λίγα λόγια, δε θα δεις motard στα "κακοτράχαλα τα βουνά" και πολύ σπανιότερα θα τη δεις σε χαλικόδρομους.


Μοtocross μοτοσυκλέτα (ΜΧ):

Άλλοτε δίχρονες, τετράχρονες οι περισσότερες πλέον όμως, μοτοσυκλέτες με επιδόσεις καλύτερες των enduro, πανάλαφρες, με υψηλές αναρτήσεις.
H χρήση τoυς περιορίζεται στην αγωνιστική δράση σε ανώμαλες επιφάνειες.
Δεν έχουν φώτα, ούτε πινακίδες.
Xρειάζονται μεγαλύτερη προσοχή κατά τη συντήρηση εξαιτίας της αγωνιστικής χρήσης τους.


Moτοσυκλέτες custom (κάστομ ή chopper):

Eίναι μοτοσυκλέτες με κυβισμό που αρχίζει από τα 125cc.
Η θέση οδηγήσεως επιβάλλει ελαφρά κλίση του σώματος του αναβάτη προς τα πίσω. Άνετες, με χαμηλή στάση-θέση οδήγησης χαρακτηρίζονται συνήθως από τις προσωπικές παρεμβάσεις του ιδιοκτήτη ως προς την τελική εμφάνισή τους.

Πηγές:

http://en.wikipedia.org/wiki/Main_Page

Θεωρητική εκπαίδευση υποψηφίων οδηγών μοτοσυκλετών, Υπουργείο μεταφορών κι επικοινωνιών, Ίδρυμα Ευγενίδου, 2000

Προσωπική έρευνα



Μ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου